امروز پنج شنبه  ۲۹ شهريور ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۵/۰۹- ۱۶:۳۱ - مشاهده: ۱۵۹

دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با رئیس جمهور تاجیکستان

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با امامعلی رحمان، رئیس جمهور جمهوی تاجیکستان در چارچوب مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران (9 مرداد 1403) دیدار و گفتگو کرد

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی  با امامعلی رحمان، رئیس جمهور جمهوری تاجیکستان در چارچوب مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران (9 مرداد 1403)  دیدار و گفتگو کرد.

رهبر انقلاب اسلامی ایران در دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان خاطرنشان کرد: زبان فارسی یکی از روابط مهم ایران، تاجیکستان و افغانستان است.

آیت الله خامنه ای خطاب به رئیس جمهور تاجیکستان گفت: امیدواریم خط پارسی باستان نیز در تاجیکستان احیا شود.

وی مسوولان دو کشور را زمینه ساز گسترش همکاری‌ها دانست و گفت: زبان فارسی یکی از اشتراکات مهم ایران، تاجیکستان و افغانستان است و باید برای حفظ و گسترش این زبان و جلوگیری از برخی تلاش ها برای انزوای آن همکاری‌های بیشتری صورت گیرد و تأکید کرد: سیاست و اولویت اصلی جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای همزبان و دارای فرهنگ، تاریخ و دین مشترک است. 

امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری ایران را به رهبر انقلاب اسلامی ایران تبریک  گفت و ابراز امیدواری کرد که طرف تاجیکستان در همکاری با دولت جدید ایران روابط دو کشور را بیش از پیش توسعه خواهد داد.

در ادامه این گفتگو امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان در مورد اشتراکات تاریخی و فرهنگی مردم دوست و برادر دو کشور و علاقه مندی طرفین برای گسترش روابط در روحیه حسن تفاهم، همکاری، احترام و اعتماد متقابل و بر عزم استوار طرف تاجیکستان برای ادامه این روند تاکید کرد.

طرفین با ابراز خرسندی از گسترش مستمر روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی به ویژه در سال های اخیر، ابراز امیدواری کردند که این روند موثر ادامه یابد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما